niedziela, 30 listopada 2014

torta della nonna - baking with whiteplate


dzisiaj postanowiłam zrobić kolejne przepisy z książki mojej ulubionej blogerki kulinarnej-whiteplateuwielbiam jej bloga, instagrama, książki.. ostatnio sprawiła mi mega przyjemność - bezinteresownie i całkowicie "za darmo" wysłała mi książkę z 1988 roku "nastolatki gotują" wraz ze swoim podpisem na pierwszej stronie:) jest dla mnie niesamowitą inspiracją i motywacją, bardzo polecam-odwiedźcie jej profil!
a teraz czas na przepyszne ciasto kruche z budyniem i orzechami, czyli torta della nonna
ciasto:
300g mąki pszennej
łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
70g cukru pudru
150g miękkiego masła
1 jajko+1 żółtko
pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
nadzienie:
2 paczki budyniu śmietankowego
wierzch:
jajko wymieszane z łyżeczką śmietany
garść orzeszków piniowych ( ja użyłam nerkowców )

*tortownicę wykładamy papierem do pieczenia!
ciasto: 
mąkę połączyć z proszkiem, solą, cukrem pudrem. dodać masło, jajko, żółtko, ekstrakt waniliowy. zagnieść ciasto. 
podzielić je na dwie części - mniejszą i większą. większym kawałkiem ciasta wylepić spód i boki tortownicy (mniej więcej 3/4 wysokości ). formę schować do lodówki
drugi kawałek rozwałkować, formując koło o średnicy ok. 24cm. również schłodzić w lodówce.
nadzienie:
budyń przygotować wg przepisu na opakowaniu.
kiedy budyń będzie gęsty, zdjąć go z okna, przykryć folią aluminiową (unikniemy powstania kożucha) i ostudzić.
wyjąć tortownicę z lodówki, wypełnić ja budyniem. 
wierzch:
umieścić na wierzchu drugi, rozwałkowany i schłodzony kawałek ciasta i zlepić brzegi. wierzch posmarować jajkiem, posypać orzeszkami.
piec 45-50 minut w 180'C.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz