niedziela, 16 listopada 2014

niedziele śniadanie-pancakes z mąką żytnią


wielokrotnie próbowałam swoich sił przy robieniu pancakes'ów - na marne..
na szczęście! wczoraj w IKEI kupiłam świetną, małą patelenkę, specjalnie do tych naleśniczków!
wyszły nie dość, że ładne, to jeszcze pyszne. i chyba już wiem co było problemem. niepotrzebnie dodawałam na patelnię tłuszcz, powinna ona być sucha. oto efekty i przepis od mojewypieki.pl
(inspirację co do pancakes zawsze czerpię od @doitforapancake - powinniście odwiedzić jej bloga i insta!)

2 szklanki mąki żytniej, przesianej
2 jajka
1,5 szklanki mleka
75 g rozpuszczonego masła
3 łyżeczki proszku do pieczenia
3 czubate łyżki cukru
szczypta soli

przesianą mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia, cukrem i solą. następnie roztrzepać jaja, połączyć z mlekiem i masłem, dodać do mąki. smażyć na suchej patelni. podawać wedle upodobania (ja dodałam gorące maliny i borówki z białą czekoladą i banany.. do tego szklanka pysznej kawy z mlekiem sojowym)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz