poniedziałek, 28 września 2015

domowy mus z gotowanych owoców


z racji, że od kilku tygodni męczę się z dietą lekkostrawną (niskobłonnikową, ubogoresztkową etc. )
ciągle szukam jakiś sprawdzonych "umilaczy", które zastąpiłyby mi nie tylko słodycze, ale też większość jedzenia, którego muszę unikać! :(
owoce mogę jeść, lecz tylko niektóre i tylko gotowane/duszone.
wpadłam, więc na pomysł i stworzyłam coś w rodzaju hmm powideł? musu?
choć najbardziej przypomina mi to po prostu smak deserków dla dzieci typu Gerber haha



3 jabłka
3 banany
garść jagód

jabłka obieramy, kroimy na bardzo drobne kawałki. to samo robimy z bananami. jagody myjemy i wszystkie owoce wrzucamy  do garnuszka. dolewamy troszkę wody, tak by była ona tylko na dnie.
garnuszek przykrywamy pokrywką i dusimy owoce około 15 minut, aż zrobi się z nich "ciapka".
odlewamy zbędną wodę, całą zawartość wrzucamy do miksera i miksujemy do uzyskania odpowiedniej konsystencji. po wystygnięciu musik możemy przełożyć do słoików :)
dla osób "ograniczonych" pokarmowo tak jak ja, polecam zestaw z biszkoptami



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz